Nieuws

Het symposium van Scheuten Glas van afgelopen vrijdagmiddag in Theater de Maaspoort in Venlo stond in het teken van innovatie. Met het evenement ter ere van haar 65-jarig bestaan, waar circa 150 mensen op af waren gekomen, blies Scheuten Glas een oude traditie nieuw leven in. Sprekers waren Csilla Csoke van Guardian Europe, Tony Groos van Sekisui S-Lec Europe en Teun Wagenaar van Merck. Zij gingen respectievelijk in op ontwikkelingen op het gebied van coatings, glasfolies en schakelbaar glas. Voorafgaand aan het symposium werden de genodigden rondgeleid door de verschillende productielocaties van Scheuten in Venlo.

De middag stond onder leiding van Donald Eshuis (foto), de nieuwe CEO van Scheuten. Hij zette Jacques Scheuten naar aanleiding van het jubileum in het zonnetje en noemde het aan de man brengen van het enorm brede pallet aan glasproducten als grootste uitdaging voor de sector. Eshuis is afkomstig van Nedschroef uit Helmond, producent van bevestigingsmiddelen voor hoofdzakelijk de auto-industrie, en hij trok de parallel met Volkswagen met een halve eeuw terug alleen de Kever en Transporter in haar assortiment. ‘Kijk op de site van VW en je ziet niet alleen vele typen auto’s maar ook nog eens tientallen opties. Met glas is het niet anders gegaan en nu is het aan ons samen met u als afnemer en toepasser van glas al die bijzondere glassoorten op een transparante wijze voor te leggen aan de eindgebruiker’, aldus Eshuis.

Lees het volledige artikel in de aankomende uitgave van Glas in Beeld die op 15 september verschijnt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.