
Wat kan een bezoeker over tien jaar verwachten van een bezoek aan een museum? En hoe kunnen architecten, ontwerpers van licht en interieurbouwers, inspelend op die behoefte, hun voordeel doen met glas en verlichting? Op initiatief van glasproducent Schott uit Mainz en AIT, een Duitse uitgever van architectuurmagazines, is de visie van vijftien van onlangs gepresenteerd tijdens de AIT ArchtekturSalon München.
De vijftien ontwerpers kwamen tot hun visie tijdens de workshop ‘Museum 2020 – World of Discovery' die, met Schott als een van de sponsoren, in juni 2010 werd gehouden in China, gecombineerd met een bezoek aan de Wereldtentoonstelling in Shanghai. De workshop is een eerste van een serie activiteiten die Schott wil organiseren voor ontwerpers van musea. ‘Met onze conceptmatige oplossingen spelen we altijd in op de specifieke vraag van gebouw en interieur', zegt Patrick Coppée, directeur van Schott Architectural Solutions, ‘en streven we naar een optimale integratie van glas, licht en energiebesparing.' De vier visie van de vijftien zijn gebundeld in een 140 pagina's tellend boek ‘Museum 2020 – World of Discovery' dat kan worden besteld bij Oliver Hart van Schott (oliver.hart@schott.com). Meer informatie: www.schott.com