Nieuws

Om succes te hebben met reclame of op beurzen in Duitsland, moet men rekening houden met de in het land overheersende gewoontes. Teneinde hierover meer te weten te komen organiseert de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) het seminar ‘Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland?'. Het seminar vindt morgen plaats van 13.30 tot 17.30 uur in Groningen.

Door een slecht voorbereid optreden op de Duitse reclamemarkt kan het beste product uit Nederland toch floppen, zo meldt de DNHK. Vaak snappen Nederlandse bedrijven maar niet waarom dit gebeurt. Het seminar geeft een overzicht van de culturele verschillen met betrekking tot reclame in Duitsland en legt uit waarom producten anders worden waargenomen. ‘Het is belangrijk deze communicatieproblemen te voorkomen om een beter resultaat op de Duitse markt te behalen', zegt Toby Keni van de beursvertegenwoordiging bij de DNHK en docente van het seminar. ‘Ook op beurzen wordt duidelijk dat deze verschillen een aanzienlijke invloed op het zakendoen met het buurland kunnen hebben. Door een goede eerste worden kansen op de Duitse markt vergroot en geoptimaliseerd. Een beurstraining tijdens het seminar helpt de ondernemers op beurzen goed voorbereid aan de slag te gaan en de belangrijke ‘klik' met de bezoekers te creëren.'

Het seminar is geschikt voor directie en medewerkers van marketingafdelingen, die in contact staan met de Duitse markt. Omdat een gedeelte van het seminar in het Duits wordt gepresenteerd, is het van belang dat de deelnemers over enige basiskennis van het Duits beschikken. De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de Nederlands-Duitse Handelskamer krijgen 20 procent korting. Meer informatie: www.dnhk.org

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Glas in Beeld: professioneel, technisch & inspirerend

Volg de ontwikkelingen in de glasbranche op het gebied van gebruik van vlakglas zoals: brandwerend-, energiebesparend- en veiligheidsglas.

Abonneer nu en ontvang 6 keer per jaar het vakblad Glas in Beeld.