Nieuws
social media
Raymond Poulssen

Zeker in onze B2B bouwbranche verkoop je uiterst zelden een project, omdat je toevallig de dag ervoor iets hebt gepost op social media. ‘Maar dat betekent niet, dat je social media zomaar links kunt laten liggen’, vindt Raymond Poulssen, die ruim vijf jaar geleden als Marketing Manager begon bij Scheuten en er de social mediacommunicatie uitbouwde.

‘Als je het goed aanpakt’, zegt Poulssen in gesprek met Glas in Beeld, ‘en ook de verwachtingen managet is het namelijk een onmisbare pilaar voor je imago én voor je online vindbaarheid. En dat leidt uiteindelijk vanzelf tot meer opdrachten, alleen niet zo direct als de meeste bedrijven gewend zijn of zouden willen. Een gespecialiseerde onlinemedewerker marketing in dienst nemen lijkt me wat veel van het goede voor de meeste bedrijven in de glasbranche. Een bedreven veelzijdige allround marketeer kan social media best in zijn of haar takenpakket erbij doen, naar mijn bescheiden mening. Google Analytics is ook nog best gecompliceerd voor een leek, terwijl je het succes van een post en vooral de doorklikken erop prima kunt afmeten door in je links naar je eigen website gebruik te maken van Bitly, die heel eenvoudige statistieken bijhoudt.’

Lees het volledige artikel over social media in onze aankomende uitgave die 9 november verschijnt. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Glas in Beeld: professioneel, technisch & inspirerend

Volg de ontwikkelingen in de glasbranche op het gebied van gebruik van vlakglas zoals: brandwerend-, energiebesparend- en veiligheidsglas.

Abonneer nu en ontvang 6 keer per jaar het vakblad Glas in Beeld.