Nieuws

Etalages en visuele merchandising zijn een doeltreffende manier om uw verkoop te stimuleren en uw merkbekendheid te vergroten. Visuele uitstallingen trekken de aandacht van mensen en stimuleren het vasthouden van boodschappen tot maar liefst 42%. Meer dan 65% van de mensen identificeert zich als een visuele lezer, dus is het gemakkelijk te zien waarom etalages zo effectief kunnen zijn.

In een multi-channel landschap hebben succesvolle bedrijven digitale en offline marketing nodig. Om de samenhang van het merk te verzekeren, is het echter van cruciaal belang dat u offline en online marketingmateriaal elkaar aanvullen. Door samen te werken met ontwerp- en drukwerkprofessionals kunt u profiteren van verhoogde conversies, hogere verkoopcijfers, en uiteindelijk een hogere omzet.

Indien u de verkoop een boost wilt geven, kijk dan eens naar deze vernieuwende ideeën voor etalage marketing en visuele koopwaar. Een marketinginstrument dat de aandacht van de kijkers trekt en welke u via een glasbedrijf laat uitvoeren.

Leid het winkelend publiek

Retailers zoeken naar originele manieren om het winkelend publiek door hun deuren te lokken. Het is een bekend feit dat de inrichting van uw winkel een grote invloed heeft op het gedrag van de consument. Maar concentreert u zich bij de inrichting van uw winkelomgeving niet alleen op waar de producten staan. Door visuele koopwaar te gebruiken, kunt u het winkelend publiek door een merkervaring leiden, in plaats van door een standaard winkelroute.

Muurreclame is een uitstekende manier om dit te doen. Met gemonteerde visuele koopwaar kunt u spelen met de ruimte die beschikbaar is en aangepaste zones in uw winkel creëren. Bovendien zorgt het tijdelijke karakter van gemonteerde displays ervoor dat u flexibiliteit kunt behouden en het uiterlijk en de indeling van uw winkel regelmatig kunt bijwerken.

Naast displays aan de wand kunt u ook een stapje verder gaan en op maat gemaakte glaspanelen laten installeren. Dit zijn lasergegraveerde glaspanelen, waarbij in het binnenste deel van het glas de gravering wordt uitgevoerd. Een lasertechniek van hoog niveau welke u laat maken bij een vakkundig glasbedrijf. Deze techniek heeft een aantal grote voordelen. De oppervlakten van het paneel blijft glad en wordt dus minder snel vuil. Verder zorgt de inwendige gravering voor een diepte-effect. Combineer de glaspanelen met Led-verlichting voor een buitengewoon 3D effect.

Winkelend publiek door een visueel aantrekkelijke winkel leiden verhoogt onvermijdelijk de aankoop. Als u dat kunt doen en tegelijk een merkbeleving en -plezier kunt stimuleren, kunt u ook de inkomsten verhogen en een klantenbinding opbouwen.

Producten tentoonstellen

Hoe u de voorraad presenteert heeft een grote invloed op de totale verkoop, vooral als u luxe of aspiratie producten verkoopt. Terwijl sommige bedrijven het piramideprincipe of de regel van drie gebruiken om in het oog springende displays te maken, kunnen die nog worden versterkt met visuals van topkwaliteit.

Van verkooppunt- en tafelbladdisplays tot groot formaat drukwerk op de ramen. Er zijn oplossingen voor alle bedrijven en winkelgroottes. Behalve dat het de verkoop met succes verhoogt, kan het gebruik van visuele merchandising u ook helpen om de kosten te drukken. Trek daarbij de lasergegraveerde glaspanelen door in bijvoorbeeld de tafeldisplays, waardoor je een cohesie creëert in de winkel en de beleving ervan.

Als u producten verkoopt die meestal interactie met een verkoper vereisen om een aankoop veilig te stellen, kan het zijn dat uw personeelskosten boven het gemiddelde liggen. Met informatieve, originele en interactieve visuele displays kunt u echter uw afhankelijkheid van menselijk kapitaal verminderen. In plaats daarvan kunnen klanten via de visuele displays de informatie krijgen die ze nodig hebben. Door uw doelpubliek in staat te stellen verder in de verkooptrechter te komen, voordat interactie met personeel nodig is, kan het totale budget omlaag terwijl uw verkoop daadwerkelijk stijgt.

Voeg spanning toe

Als u sfeer en spanning kunt creëren rondom een nieuwe productlancering of een nieuwe winkelopening, wekt u belangstelling op. Hierdoor komen klanten in contact met uw merk. Grootschalige displays en etalage reclame dragen niet alleen bij aan merkbekendheid, maar ook aan spanning tot de lancering van een nieuw product of winkelopening. Door gebruik te maken van op maat gemaakte graphics, gegraveerde glaspanelen, etalage reclame en van digitale countdowns, maakt u van de lancering een merkevenement. Schakel een glasbedrijf in die met u meedenkt en met ideeën komt, waar u als bedrijfsleider nooit aan heeft gedacht.

Wanneer u bijvoorbeeld een nieuwe winkel lanceert of een verbouwing ondergaat, wilt u de voorpui nog ‘dicht’ houden, zodat de consument nog niet ziet wat u aan het doen bent. Echter de voorpui is een prachtig middel om reclame op toe te passen. Consumenten zijn nieuwsgierig van aard en de spanning van een nieuwe winkel of merklancering wekt interesse op. Door de voorpuit te bestickeren met marketing uitingen zorgt u er tegelijkertijd voor dat uw winkel uit het zicht van nieuwsgierige ogen blijft tot deze klaar is om onthuld te worden.

Vervolgens laat u de reclame bestickering of lasergravering in glas terugkomen in de hele winkel, zodat de merkbeleving alleen maar groter is. In de looppaden, op de kopse kant van de winkelrekken en natuurlijk bij de toonbank.

Vergroot uw klantenbestand

De juiste etalages lokken winkelaars rechtstreeks van de straat uw winkel binnen. De beste etalages trekken immers de aandacht, zelfs als de shopper niet bekend is met uw merk. Een unieke gelegenheid om zowel uw merk als uw producten aan passanten te tonen, zou het maken van een aantrekkelijke etalage een topprioriteit moeten zijn voor elke onderneming.

Natuurlijk kan een ondoeltreffende of slecht gemaakte etalage ook een averechts effect hebben. Een klant kan naar uw winkel komen met de bedoeling een aankoop te doen, maar zich omdraaien als hij of zij uw etalage ziet.

De visuele impact die uw etalage maakt is een doorslaggevende factor voor potentiële klanten. Als u uw bestaande klantenkring wilt behouden en nieuwe klanten wilt aantrekken, is het van essentieel belang dat uw etalages uw merkboodschap doeltreffend overbrengen. Bovendien wilt u ook dat uw etalages de kwaliteit en zorgvuldigheid van uw producten en klantenservice weerspiegelen. Bij etalage marketing en lasergravering in glas kan een glasbedrijf u bovendien ondersteunen. Van ontwerp, productie tot installatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Glas in Beeld: professioneel, technisch & inspirerend

Volg de ontwikkelingen in de glasbranche op het gebied van gebruik van vlakglas zoals: brandwerend-, energiebesparend- en veiligheidsglas.

Abonneer nu en ontvang 6 keer per jaar het vakblad Glas in Beeld.