Nieuws
glas in beeld
Innovatie is het thema van GiB #5

De redactie van Glas in Beeld neemt even pauze. Jij toch hopelijk ook? We zijn er weer vanaf donderdag 5 januari 2023 met dagelijks nieuws uit de wereld van glas. Nieuws waarmee we je helpen je vak als ondernemers, manager of medewerker in het glas nog beter te kunnen beoefenen.

Glas in Beeld is dé informatiebron voor de vlakglasbranche, maar ook voor alle partijen in de bouw die glas in welke vorm dan ook toepassen. Onze lat? De sector verder helpen te professionaliseren. Al 33 jaar geeft Glas in Beeld vakinformatie over het bewerken en verwerken van glas in de praktijk. Andere onderwerpen: alle ontwikkelingen op het gebied van gebruik van vlakglas, regelgeving, normering en vaktechnische eisen. Verder: ondernemerschap en de totstandkoming van grote glasprojecten in tekst en beeld.

Lezers Glas in Beeld

De lezers bestaan allereerst uit glaszetters, glasmonteurs en productiemedewerkers in de glasbranche en hun managers. Verder ondernemers en het middenkader van glas(product)fabrieken, glasbewerkingsbedrijven en de handel in vlakglas. Ook architecten, projectontwikkelaars en medewerkers van aannemingsbedrijven en woningbouwverenigingen behoren tot de lezersgroepen. In 2023 verschijnen zes uitgaven van het magazine. De redactie licht in elke uitgave een specialistisch onderwerp uit.

Thema’s 2023

1. Isoleren met glas (verschijningsdatum: 21-2)
2. Zonweren met glas (11-4)
3. Glasmontage 2022 (13-6)
4. Vitrum 2023 (24-8)
5. Verwarmen met glas (31-10)
6. Brandweren met glas (12-12)

Kernwaarden Glas in Beeld

De kernwaarden van het merk Glas in Beeld zijn: professioneel, beeldend, technisch en inspirerend. De overige waarden zijn: betrouwbaar, persoonlijk, ondernemend en prikkelend. Glas in Beeld bestaat uit een magazine, een site en een digitale nieuwsbrief. Het magazine verschijnt tweemaandelijks in een oplage van 3.500 exemplaren. De redactie zorgt dagelijks voor een update van de site. Die en bevat naast (product)nieuws een breed en diep dossierbestand met alle in het magazine verschenen artikelen. De site heeft maandelijks gemiddeld ruim 9.000 pageviews, 5.000 bezoeken en bijna 4.000 unieke bezoekers. De digitale nieuwsbrief wordt tweewekelijks verstuurd naar ruim 5.000 abonnees en kent een openingspercentage van 32 procent.

Nog geen abonnee? Ga naar onze shop of neem een abonnement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.