
Na de verhuizing per 1 januari naar IJsselstein heeft Kenniscentrum Glas nu ook een nieuw logo met bijbehorende nieuwe huisstijl en website. De nieuwe huisstijl is strakker en vooral eigentijdser en kenmerkt zich door een ‘glazen’ beeldmerk met de letters KCG in drie verschillende kleuren.
Het kenniscentrum was jarenlang herkenbaar aan het aloude paars-geel van GBO, tegenwoordig Vakgroep GLAS, en de traditionele universiteitsbaret in het logo. Dit logo dekte heel lang de lading van de werkzaamheden, scholing en trainen, maar dat is tegenwoordig maar een deel van de activiteiten.
Logo dekt lading beter
‘De vakgroep is nog steeds een belangrijke en zeer gewaardeerde opdrachtgever van ons, maar zeker niet de enige’, zegt directeur Roy van Leeuwen. ‘En we doen als Kenniscentrum Glas tegenwoordig veel meer dan opleiden alleen. We geven nu ook technisch advies, maken glasdikteberekeningen, doen beproevingen en houden inspecties. De nieuwe huisstijl dekt zo veel beter de lading van een kenniscentrum met een veelheid aan vlakglas gerelateerde werkzaamheden. Zowel binnen als buiten de glassector. Het moderne en unieke logo onderstreept de zelfstandigheid en onafhankelijkheid van Kenniscentrum Glas. De drie kleuren staan voor de onafhankelijkheid, de glaskennis en het glasadvies.’