
De Glas Branche Organisatie is gestart met de communicatie van het GBO Vakcertificaat, een initiatief voor het certificeren van glaszetters en glasmonteurs van GBO-leden. De officiële start van de campagne was tijdens de Algemene Ledenvergadering op 17 juni.
De certificering, die inmiddels in de lidmaatschapscriteria van de GBO is opgenomen, biedt veel voordelen. Voor de leden van GBO, hun medewerkers en klanten. Echter, nog niet iedereen weet dat. Daarom is GBO een informatiecampagne gestart die gericht is op de leden van GBO, de glaszetters en glasmonteurs die voor hen werken en andere belanghebbenden zoals klanten, overheden en aanverwante brancheorganisaties. Hiertoe heeft GBO een speciale brochure uitgegeven met welke activiteiten de leden van de komende tijd kunnen verwachten en wat de voordelen van certificering zijn.
‘Voor onze leden willen we op een heldere en herkenbare manier duidelijk maken welke voorwaarden er gelden voor certificering, welke concrete stappen aan certificering voorafgaan, wat de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied zijn en waar ze terecht kunnen met vragen’, aldus GBO. Is een bedrijf eenmaal gecertificeerd, dan mag het gebruik maken van verschillende uitingen zoals een speciaal logo voor op het briefpapier, de bedrijfswagens en de gevel. Ook ondersteunt GBO actief op marketinggebied door het faciliteren van advertenties en een applicatie voor websites. Medewerkers met een certificaat staan voor kwaliteit, vakmanschap en betrouwbaarheid. En dat geeft een GBO-lid een voorsprong op de concurrentie. GBO ondersteunt dan ook bij het hiervan bewust maken en motiveren van medewerkers. Kortom: ‘Het GBO Vakcertificaat maakt vakmanschap zichtbaar en onze leden onderscheiden zich er mee van de concurrentie’, aldus GBO. Meer informatie: www.glasnet.nl