Ga naar hoofdinhoud

Platform voor het ambacht gelanceerd

De ambachtensector in Nederland krijgt een krachtig nieuw platform. Stichting Ambachtelijk Vakmanschap Nederland (AVN) zet zich in om makers, opleidingen en beroepsorganisaties te verbinden, versterken en vertegenwoordigen.

Met de lancering zet AVN een belangrijke stap richting een toekomstbestendige ambachtelijke sector waarin vakkennis behouden blijft en erkenning voor het ambacht groeit.

Ambacht verdient stevige positie

‘Ambachtelijk vakmanschap verdient een stevige positie in onze samenleving,’ aldus de initiatiefnemers. ‘Met AVN bouwen we samen met de sector aan een professioneel netwerk waarin samenwerking, kennisdeling en beleidsontwikkeling centraal staan.’ Ambachtelijke makers, vakopleidingen en (educatieve) beroepsverenigingen kunnen zich officieel aansluiten bij AVN. Leden krijgen toegang tot een groeiend netwerk, relevante evenementen en gedeelde kennis en expertise. Meer informatie over het aansluiten is te vinden op de website van AVN.

Ambacht warm hart toedragen

Ook wie geen ambacht beoefent, maar de sector een warm hart toedraagt, kan betrokken zijn. Als Vriend van AVN blijf je op de hoogte via een nieuwsbrief, word je uitgenodigd voor beleidsbijeenkomsten en ontvang je korting op evenementen. Vrienden zijn bijvoorbeeld ontwerpers, ZZP’ers uit de creatieve sector, professionals uit het onderwijs of andere geïnteresseerden. Vriend worden kan al vanaf 50 euro per jaar.

AVN als centraal platform

AVN fungeert als hét centrale platform voor de ambachtensector en treedt op als gesprekspartner van de overheid. Door sectorbreed samen te werken, kunnen urgente knelpunten met concrete acties worden aangepakt. Hoe groter het aantal aangesloten makers, opleidingen en organisaties, hoe sterker de gezamenlijke stem en lobbypositie. ‘Met AVN krijgt de ambachtensector de zichtbaarheid en ondersteuning die zij verdient. De stichting nodigt iedereen uit om bij te dragen aan een levendige toekomst voor het ambacht in Nederland.’

Vorig jaar stond glazenier Tiara Roquas van Glasloderij ’t Lemmet centraal in de campagne ‘Gemaakt voor de toekomst’ van AVN.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de Glas in Beeld nieuwsbrief

Ontvang elke week uit het laatste (product)nieuws, trends en ontwikkelingen uit de glassector in je mailbox.
Sluit je aan bij ruim 3.500 professionals en mis niets!

Gerelateerd