Nieuws

Met twee stoute filmpjes, die iedereen rode oortjes bezorgen, wil timmerfabriek De Verbinding in Groningen de aandacht trekken voor de ongekende talenten van doven en slechthorenden op de arbeidsmarkt. Doven missen door hun handicap te vaak aansluiting bij het gewone bedrijfsleven, terwijl deze filmpjes in een dubbele boodschap juist laten zien dat gebaren meer zeggen dan woorden. Het hoge ‘hunk- en babe-gehalte’ van de filmpjes laat zien dat de acteurs, die zelf echt doof zijn, verre van zielig zijn, maar midden in de samenleving kunnen staan.

Timmerfabriek De Verbinding is vijf jaar geleden opgericht om doven en slechthorenden aan een toekomst te helpen. Inmiddels telt de fabriek twaalf dove vakmannen die door scholing, coaching en vooral veel passie kunststof en aluminium dakkapellen, schuifpuien en kozijnen maken. Met de viering van het lustrum wil de fabriek de talenten van doven onder aandacht brengen. Broodnodig, want maar liefst 50 procent van de doven heeft geen werk. De gelukkigen die wel werk hebben, zijn helaas veelal geïsoleerd van hun collega’s omdat normaal horenden weinig moeite doen om te communiceren met doven. Meer informatie: www.gebarenzeggenmeer.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Glas in Beeld: professioneel, technisch & inspirerend

Volg de ontwikkelingen in de glasbranche op het gebied van gebruik van vlakglas zoals: brandwerend-, energiebesparend- en veiligheidsglas.

Abonneer nu en ontvang 6 keer per jaar het vakblad Glas in Beeld.