
Brancheorganisatie UNETO-VNI brengt vanaf begin september de prestaties van de Nederlandse installatiebranche onder de aandacht van het grote publiek. ‘De Techniek Achter Nederland’ is de titel van een tiendelige televisieserie op RTL-Z én van een door UNETO-VNI gemaakt boek. De brancheorganisatie lanceert bovendien een speciale website en vraagt ook met behulp van social media aandacht voor de innovatiekracht van de sector.
De Nederlandse samenleving staat de komende jaren voor tal van uitdagingen. Betaalbaarheid van de zorg, een schone leefomgeving, mobiliteit, veiligheid en kantorenleegstand – de campagne stelt deze en andere thema’s aan de orde en laat zien op welke manieren technische ondernemingen oplossingen kunnen bieden. Techniek is op veel plaatsen weliswaar niet zichtbaar, maar wél noodzakelijk om de maatschappij te laten functioneren. In de tv-serie ‘De Techniek Achter Nederland’, die vanaf 3 september te zien is op RTL-Z, komt elke week één thema aan de orde. Spraakmakende projecten van Nederlandse installatiebedrijven laten zien dat hoogwaardige kennis en innovatie essentieel zijn voor een leefbare toekomst. Het boek benadert het onderwerp op een iets andere manier. Ook hier krijgen de prestaties van de installatiebranche volop aandacht, maar er is ruimte voor de (toekomst)visie van een groot aantal gezaghebbende opinieleiders uit politiek, wetenschap en bedrijfsleven. Mensen als Herman Wijffels, Bernard Wientjes, Paul Schnabel en Wubbo Ockels vertellen wat naar hun mening de belangrijkste uitdagingen zijn waar Nederland voor staat.
Ondanks de crisis heeft de installatiebranche volgens UNETO-VNI uitstekende toekomstperspectieven. De brancheorganisatie liet onlangs een studie uitvoeren naar de mogelijkheden van de branche in de nabije toekomst en uit het eindrapport, Radar 2020, komen veel kansen naar voren. Samen met de leden vertaalt UNETO-VNI die perspectieven naar concrete business cases. Meer informatie: www.uneto-vni.nl