Op de woningmarkt hebben consumenten het tegenwoordig voor het zeggen. Daarom is het zaak voor elke toeleverancier in de bouw tot in detail te weten welke eisen de consument stelt. Wat verwacht hij van zijn verhuurder? Welke voorwaarden stelt hij aan zijn woning en woonomgeving? Welke klussen voert hij uit en voor welke producten en materialen kiest ? Het WoonKennis Jaarrapport Nederland 2010/2011 beantwoordt deze en andere cruciale vragen.
Het WoonKennis Jaarrapport Nederland brengt onder meer de volgende onderwerpen in kaart:
- Demografie, met aandacht voor vergrijzing en krimp
- Tevredenheid van huurders met hun corporatie
- Verhuisgeneigdheid en verhuismotivaties
- Tevredenheid met huidige woonsituatie en de gewenste woonsituatie
- Oriëntatiegedrag rond woonproducten en klusproducten
- Klusgedrag, uitgesplitst naar kopers en huurders
- Energie- en kostenbesparende maatregelen
- Bekendheid en verwachtingen rondom particulier opdrachtgeverschap
Het WoonKennis Jaarrapport verschijnt eind november. Het onderzoek wordt in opdracht van WoonKennis uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder de belangrijkste speler op de woonmarkt, de consument. De kosten van dit rapport bedragen € 595. Voor meer informatie en bestellen: www.woonkennis.nl