Op 29 juni is in Berlijn voor het tweede keer de German Brand Award uitgereikt. Met haar concept voor de Glasstec 2016 won LiSEC de prijs in de categorie ‘Merkbeurzen, tentoonstellingen en evenementen’. Als metafoor voor ‘best in’ gebruikte de Oostenrijkse producent van glasproductie- en glasbewerkingsmachines tijdens de beurs in Düsseldorf verschillende muziekgenres. Muziek, hits en instrumenten werden niet alleen gebruikt om de deelname te promoten, maar kwamen ook terug in de stand van het bedrijf. Met haar nieuwe industriële vormgeving, in de bekende kleuren van LiSEC, kreeg het bedrijf bovendien een speciale vermelding in de categorie ‘Merkontwerp’. Othmar Sailer, CEO van de LiSEC Groep: ‘We zijn niet alleen “beste in glasverwerking” maar ook “beste in merkleiderschap”. Ik ben bijzonder trots op de twee prijzen die we hebben gewonnen. Voor mij betekent dit dat we het “best in” zijn op het gebied van marketing en productontwerp, aansluitend op onze slogan “beste in glasverwerking”.’
De Duitse Brand Award is een prijs voor succesvol merkleiderschap in Duitsland. Met een bereik van meer dan 70 miljoen contacten en meer dan 900 inzendingen heeft de Award in 2016 veel aandacht gekregen. Ook nu is de aandacht groot. De wedstrijd is geïnitieerd door de Duitse Design Council, die behoort tot de toonaangevende centra van topkwaliteit en kennisoverdracht in de wereld. De award wordt toegekend aan innovatieve merken, consistente merkleiderschap en duurzame merkcommunicatie, alsook aan persoonlijkheden en bedrijven die een pionier zijn in de wereld van merken. De wedstrijd communiceert de duurzame toename van de merkwaarde door het strategische gebruik van het ontwerp.








