Semco beschikt in Duitsland over zo’n twintig regionale vestigingen die dicht bij de klant actief zijn. Met dit netwerk heeft de Nederlandse markt weinig te maken, met Semco’s productiebedrijven in Wassenberg, Westerstede, Nordhorn en Dülmen des te meer. Was het twaalf jaar terug nog ‘not done’ te schrijven over het succes van de Duitse ‘Punktlich- und Grundlichkeit’, tegenwoordig doet bijna elk Nederlands glasbedrijf zaken met Duitse toeleveranciers. De uitbreiding en vernieuwing van de productie van dochter Finiglas was voor Semco reden de Europese pers uit te nodigen in Dülmen. DGA van Semco Groep Herman Schüller leidde er ons rond en de kans hem ter plekke exclusief te interviewen lieten we ons dan ook niet ontnemen.
Meer berichten
-
Interview met Cees Isselmann
Er zijn maar weinig zekerheden in het leven. Eén ervan is dat het eindig is. Wie wanneer aan de beurt is, is aan hogere machten en dat sterkt me in de gedachte te leven met de dag en van die dag het beste te maken.… Lees verder →
-
Masterclass Bedrijfsopvolging
Hoog tijd voor een masterclass bedrijfsopvolging zeggen Roberto Flören en Jeannette van den Ingh. Flören is als hoogleraar Family Business verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit en Van den Ingh voormalig zakenvrouw van het jaar, oud GBO-voorzitter en tegenwoordig leiderschapscoach en organisatieadviseur. Beiden weten als geen ander hoe belangrijk… Lees verder →
-
Wout Hoogendoorn (Si-X): ‘You draw the limit’
Het komt in de wereld van vlakglas zelden voor dat zo’n gelikte brochure op de deurmat valt. Als ergens wordt aangetoond dat de mogelijkheden van glas nauwelijks grenzen kennen, dan zijn het de referenties van Si-X en die van de partners waar het bedrijf uit… Lees verder →
-
CEO Scheuten Hans Willemsen: ‘We maken een grote draai’
‘Drie jaar terug dachten we nog dat de bomen tot in de hemel groeiden en daar gedroegen we ons ook naar. In 2012 hebben we onder meer naar aanleiding van het faillissement van Scheuten Solar besloten om actie te nemen: een stevige draai maken in… Lees verder →
-
Roger van Keer
In zijn afscheidsbrief van 15 augustus maakt Roger van Keer onmiddellijk duidelijk dat hij geen afscheidscadeau of ‘farewell party’ hoeft, want ‘in deze economisch moeilijke tijden, waarin ook AGC niet ontkomt aan gedwongen ontslagen, kan iedere euro beter worden besteed. Het allermooiste geschenk heb ik… Lees verder →
-
Dennis Wertheimer
Dennis Wertheimer (37) heeft een volgende belangrijke stap gezet in zijn toch al imposante carrière bij Saint-Gobain. Gestart als managementtrainee onder Jan Bom, is hij sinds maart Commercieel en Marketing Directeur Saint-Gobain Glass Benelux. Daarmee treedt Wertheimer in de voetsporen van zijn vader die een… Lees verder →
-
Bonny Heeren
‘Ik heb de leeftijd dat mensen om mij heen wegvallen. Van de 23 man waar ik jarenlang mee tennis, spelen er nog tien mee. Toen ik mijn dochter gisteren vertelde over de dood van een bekende reageerde ze met ‘maar die was toch al oud’.… Lees verder →
-
Zeger de Vogel
Commercieel directeur Zeger de Vogel van Glassolutions Dubrit uit Ridderkerk heeft in juni 2011 afscheid genomen van de glassector. ‘Wij vermarkten onze eigen productie en daar voelde ik me prettig bij; mijn hart ligt nog altijd bij de handel.’ Een interview met deze nestor uit… Lees verder →
-
Louis Grootscholten
De vraag naar hoogwaardige interieurinrichting neemt hand over hand toe. Bij de consument is echter grote onbekendheid met de mogelijkheden van vlakglas op dit gebied. Glass Inside uit Wateringen weet die impasse te doorbreken door inrichting van een landelijk netwerk van glasbedrijven die ‘Inspired by… Lees verder →
-
Sing Koo en Laurens Aveskamp
Pilkington heeft haar Europese organisatie in twee regio’s ondergebracht en de commerciële en operationele verantwoordelijkheden gesplitst. Gevolg: Mana- ging en Commercial Director Sing Koo van Pilkington Benelux kan zich volledig richten op zijn producten en klanten. Hij weet dat productie en logistiek in de vertrouwde… Lees verder →