Blog

Hoe meer laarzen en schoenen, hoe beter. Tenminste, zo lijkt het in het vrouwelijke gedeelte van een linnenkast. Maar ja, zo bedacht ik me toen ik op zoek ging naar een nog warmere winterjas, zo is het bij mij net zo met m’n jassen. Eentje voor elk seizoen, een spijkerjackie voor tussendoor, een rits sportjasjes, ski-jack, een bomber voor in de oldtimer, een iets langere jas voor over een pak. En het gekke is – met al die damesschoenen is het gelukkig niet anders – dat ene leren jasje zit toch het lekkerst. De vellen hangen er bij – en ja ik weet, hij is echt te koud voor de winter, maar die jas past me gewoon het best en er afscheid van nemen is lastig.

Glas in Beeld – magazine, site en nieuwsbrief – heeft een nieuwe jas. Sterker: een compleet nieuwe garderobe. Waarom? Die tien jaar oude jas zat nog best – het is waar – maar soms moet je gewoon rigoureus ingrijpen. De glassector en het product glas van een decennium terug zijn niet te vergelijken met die van nu. Glas wordt steeds meer in interieurs toegepast; bedrijven nemen deel aan designbeurzen. Beeld, geluid, elektronica, zonwering zijn geïntegreerd; technische waarden geëvolueerd. En werken in het glas is niet meer voor degene die nergens aan de bak komt, maar vraagt een gedegen achtergrond, opleiding en professionele instelling. Glas als hightech materiaal voor in- en exterieur, toegepast door een sector die alsmaar professioneler wordt. Dat heeft inhoudelijk gevolgen, waarin we alsmaar meegroeien, maar vraagt ook een eigentijdse uitstraling: meer glossy, meer design, het gebruik van grotere koppen en spannende beelden. Met de kernwaarden van het merk Glas in Beeld – professioneel, beeldend, technisch en inspirerend – als vertrekpunt, durf ik te zeggen dat we daar in zijn geslaagd, zowel in print als online.

Maar toch, het is altijd even wennen zo’n nieuwe jas. Hij klemt een beetje bij de schouders, de sluiting loopt nog wat stroef. Het duurt gewoon even voor die net zo lekker zit als dat oude leren jasje.

Marco Groothoff, hoofdredacteur Glas in Beeld

Over Marco Groothoff

Marco Groothoff (1963) is mede-oprichter van Glas in Beeld en sinds de start in 1990 hoofdredacteur van het magazine. Is afgestudeerd journalist aan de toenmalige Academie voor Journalistiek in Kampen. Combineert zijn werk voor Glas in Beeld met dat voor PR-bureau Procomm bv te Rotterdam, waar hij eveneens mede-oprichter van is en, na verkoop in 2005, minderheidsaandeelhouder. Is sinds 2010 woonachtig in de Bourgogne in Frankrijk waar hij zijn vriendin ondersteunt bij het runnen van Chambres et Table d'Hôtes Maison Salvard.

Bekijk alle berichten van Marco Groothoff

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.