De zoektocht naar duurzame oplossingen gaat onverminderd verder. In de bouwsector is speelt het een grote rol en hoogwaardige beglazing zoals HR++ of HR+++-glas draagt fors bij aan hogere isolatiewaardes en dus het omlaag brengen van het energieverbruik. Glasbedrijven promoten hun ramen met hoge isolatiewaarden en benadrukken de voordelen van de klant. Maar niet alleen de ramen zelf spelen een rol in verduurzaming. De manier waarop glas en ramen worden vervoerd en geplaatst spelen ook een rol. Oftewel: efficiënt wagenparkbeheer speelt ook een rol in het beschermen van het klimaat.
Alles in de gaten dankzij telematica
Ramen zorgen voor licht in huis en overzicht. In feite is dat wat telematica doet voor het wagenpark. Want een combinatie van sensoren en een centraal en digitaal systeem houden ondernemers altijd het overzicht. Ze weten waar al hun bedrijfswagens zijn. Voor een glaszettersbedrijf betekent dat bijvoorbeeld dat de dichtstbijzijnde werknemer automatisch naar een spoedgeval wordt gestuurd, via de snelste route en er wordt ook meteen rekening gehouden met de noodzaak om bij te tanken of te laden. Dankzij zo’n systeem wordt iedere glaszetter en bedrijfswagen optimaal ingezet. Op radius.com/nl-nl/ staat meer informatie over de voordelen van telematica. Zowel kleine als grote glaszettersbedrijven vinden daar oplossingen op maat. Radius helpt ondernemingen al 35 jaar met hun wagenparkbeheer en weet met de opgebouwde ervaring en expertise klanten optimaal te bedienen.
Kostenefficiënt en beter voor de veiligheid
Een centraal overzicht van alle auto’s levert veel meer voordelen op dan veel mensen in eerste instantie aannemen. Want het wordt gekoppeld aan data, waardoor een onderhoudsbeurt op het perfecte moment ingepland kan worden. Dat is dus niet te vroeg, waardoor je auto’s zonder reden aan de kant staan en je onnodige kosten maakt. Maar ook niet te laat, zodat slijtage en schade tijdig kan worden vastgesteld. Een centraal systeem maakt het ook makkelijker om de administratie bij te houden. Bedrijven zitten dus niet met allerlei bonnetjes en het doorgeven van de belasting en het ontvangen van subsidies is daardoor vele malen eenvoudiger.
Verduurzaming als visitekaartje voor glaszettersbedrijven
De aandacht voor het klimaat is niet nieuw en er wordt al jaren hard gewerkt om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen. Dat heeft de glaszettersbranche al flink veel extra werk opgeleverd. Want huiseigenaren kozen massaal voor glas met hoge isolatiewaardes. Het blijkt dat consumenten de duurzaamheid van een onderneming belangrijk vinden. Dus glaszetters die aantonen dat ook hun wagenpark en werkwijze groen zijn, hebben de voorkeur. Een duurzaam imago is inmiddels een visitekaartje dat het verschil kan maken bij aanbestedingen.