De redactie van Glas in Beeld heeft de afgelopen twee weken even pauze genomen. Jij toch hopelijk ook? Vanaf vandaag zijn we er dagelijks weer met nieuws uit de wereld van glas. Nieuws waarmee we je helpen je vak als ondernemer, manager of medewerker in het glas nog beter te kunnen beoefenen.
Glas in Beeld is dé informatiebron voor de vlakglasbranche, maar ook voor alle partijen in de bouw die glas in welke vorm dan ook toepassen. Onze lat? De sector verder helpen te professionaliseren. Al 35 jaar geeft Glas in Beeld vakinformatie over het bewerken en verwerken van glas in de praktijk. Andere onderwerpen: alle ontwikkelingen op het gebied van gebruik van vlakglas, regelgeving, normering en vaktechnische eisen. Verder: ondernemerschap en de totstandkoming van grote glasprojecten in tekst en beeld.
Lezers Glas in Beeld
De lezers bestaan allereerst uit glaszetters, glasmonteurs en productiemedewerkers in de glasbranche en hun managers. Verder ondernemers en het middenkader van glas(product)fabrieken, glasbewerkingsbedrijven en de handel in vlakglas. Ook architecten, projectontwikkelaars en medewerkers van aannemingsbedrijven en woningbouwverenigingen behoren tot de lezersgroepen. In 2025 verschijnen zes uitgaven van het magazine. De redactie licht in elke uitgave een specialistisch onderwerp uit.
Thema’s 2025
- #1 – 25 februari – Tillen, transporteren en monteren
- #2 – 22 april – Zonweren met glas
- #3 – 24 juni – Innoveren met glas
- #4 – 9 september – Vitrum 2025
- #5 – 21 oktober – Isoleren met glas
- #6 – 9 december – Brandweren met glas
Nieuwe site
De site van Glas in Beeld is recent vernieuwd. De site heeft maandelijks gemiddeld ruim 9.000 pageviews, 5.000 bezoeken en bijna 4.000 unieke bezoekers. Dagelijks houden we je op de hoogte van wat erin in de glassector speelt. We hebben er daarbij voor gekozen de diepte in te gaan en onderscheid te maken in berichten over de volgende vijf onderwerpen; onze pillars.
- Glaszetten en -monteren
- Ondernemerschap
- Duurzaamheid
- Product
- Productie
Kernwaarden Glas in Beeld
De kernwaarden van het merk Glas in Beeld zijn: professioneel, beeldend, technisch en inspirerend. De overige waarden zijn: betrouwbaar, persoonlijk, ondernemend en prikkelend. Onze kernwaarden komen naast het magazine en de site ook terug in onze digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief versturen we wekelijks naar ruim 3.700 abonnees en kent een openingspercentage van ruim 30 procent.
Nog geen abonnee? Ga naar abonnementen. Je ziet dat je daar ook een digitaal abonnement kunt nemen.