Een mooie etalage is het krachtigste instrument om de aandacht van passerend publiek te trekken. Voorwaarde is dan wel dat het geen hinder ondervindt van de reflectie van de winkelruit. Clearsight anti-reflecterend glas reflecteert minder dan 1% van het licht. Het glas van AGC is daarmee het meest doorzichtige glas op de markt en de ideale keuze voor optimale zichtbaarheid.
Lichtreflectie
Veel winkeliers klagen dat hun etalages zo’n sterk spiegeleffect hebben, dat het winkelend publiek niet eens naar binnen kan kijken en dus maar voorbijloopt. Het verlies aan zichtbaarheid is dermate groot dat steeds meer eigenaren van winkels in het hogere segment hun etalages voorzien van Clearsight anti-reflecterend glas.
Meer mensen binnen
Dit was ook het probleem waar Cafmeyer Gallery in Knokke, België tegenaan liep. Eigenaar Oliver Cafmeyer besloot daarom eerder dit jaar de etalage te upgraden naar Clearsight anti-reflecterend glas. ‘Ik vond de reacties van de winkeliers hier in de straat wel vermakelijk. Ze vroegen me wanneer het glas eindelijk geplaatst zou worden. Ik kon ze vertellen dat dat al gebeurd was. We zijn inmiddels een paar weken weer open en zien nu al resultaat: meer mensen blijven staan en meer mensen komen binnen. Daar hadden we op gehoopt en nu zien we het ook gebeuren.’
Investering verdient zich terug
Ook NITZ Boutique had last van reflectie van de etalage. Frédéric Jeanmart, eigenaar van de chique boutique in Brussel: ‘Ons grootste probleem was dat de etalageruit zo sterk reflecteerde, dat mensen geen idee hadden wat er binnen te zien was. Ik had gehoopt dat de investering in anti-reflecterend glas zich zou terugverdienen. Al snel nadat het glas was gezet, merkte ik dat veel mensen uit de buurt onze boetiek voor het eerst ontdekten – wij waren ze niet eerder opgevallen. Ik zit hier nu al tien jaar. Je kunt je dus wel voorstellen wat dat betekent.’