Steekwoord archief: Pilkington Nederland

  • Pilkington Mirai low carbon glass

    Pilkington introduceert Mirai low carbon glass

    NSG Group, Japans moederbedrijf van Pilkington Nederland, introduceert vandaag wereldwijd Pilkington Mirai low carbon glass. Daarmee is NSG na Saint-Gobain Glass en AGC Glass de derde glasfabrikant die vlakglas met minder CO2-emissie op de markt brengt. Voor Pilkington Nederland valt de introductie samen met de… Lees verder →

  • PHYSEE

    BRIGHT Lab past SENSE technologie PHYSEE toe

    BRIGHT – onderdeel van vastgoedontwikkelaar COD – opende onlangs een ‘living lab’ voor innovatie in B. Amsterdam. De ruimte is ontwikkeld om ideeën te delen en innovaties te tonen. Dit met als doel een community van duurzaamheidspioniers te bouwen. Het zogenaamde BRIGHT Lab is een… Lees verder →

  • glasbokken

    Glasbokken: Pilkington Nederland start met karton

    Pilkington Nederland is gestart met het gebruik van kartonnen glasbokken. De bokken zijn voor eenmalig gebruik. Ze worden dan ook hoofdzakelijk ingezet voor leveringen op plaatsen waar het bedrijf in principe maar één keer komt. Denk aan leveringen bij een kleine bouwplaats of particulier. De… Lees verder →

  • Cradle-to-cradle

    Cradle-to-cradle glasproducten Pilkington Nederland

    Pilkington Nederland heeft Cradle-to-cradle certificering behaald op een breed scala van haar isolatieglasproducten. De glasproducent uit Enschede is de eerste met een zilver certificaat op de meeste samenstellingen isolatieglas. De uitreiking van het certificaat was op 24 januari. Het Cradle-to-cradle certificeringssysteem beoordeelt de duurzaamheidsaspecten van… Lees verder →

  • Duurzame inzetbaarheid

    Duurzame inzetbaarheid: veranderen doe je niet zomaar

    Het derde artikel van HR-manager Dave Hoffmann van Pilkington Nederland in de rubriek Duurzame inzetbaarheid gaat over het omgaan met veranderingen. Een gewijzigde organisatiestructuur, andere werktijden, nieuwe software. Zomaar wat voorbeelden uit de praktijk: de ene medewerker pakt zo’n verandering fluitend op, terwijl de andere… Lees verder →

  • glasfabrikanten

    Milieu voor glasfabrikanten steeds beter verkoopbaar

    Het implementeren van een milieuvisie was voor bedrijven tien jaar terug nog een noodzakelijk kwaad. Vandaag de dag bevindt duurzaam ondernemen zich echter op de bureaus van afdelingen marketingcommunicatie. Milieu is steeds beter verkoopbaar, ook voor glas dat voor de productie ongekend veel energie vraagt… Lees verder →